Bij Earforce voel je je altijd welkom. Je kunt rekenen op uitmuntende kwaliteit, maar zonder poespas of afstand. We werken samen met jou – als vakman en als creatieve sparringpartner. Je wordt gehoord, serieus genomen en meegenomen in het hele proces. Onze kracht? We combineren een warme, toegankelijke sfeer met echte expertise en een vleugje magie. Zo verrassen we je altijd – en inspireren we samen tot een resultaat dat klopt tot in detail én als vanzelfsprekend voelt.
Earforce bestaat uit een hecht team van 11 collega's en onze lieve kantoorhond Lobke. Het bedrijf wordt geleid door oprichter Reinder en directeur Maarit, ons powercouple dat samen de koers van Earforce bepaalt. Onze dames van de planning – Britt, Rosalie en Anne – zorgen dat alles soepel verloopt. Naast Reinder zijn onze engineers Tymen, Thomas, Maurits en Rens. Thomas en Reinder componeren, terwijl Maurits en Rens zich daarnaast gespecialiseerd hebben in podcasts. Nova ondersteunt Maarit bij de financiën en de administratie. Op onze pagina ‘ons team’ vind je meer over iedereen, inclusief leuke feitjes – zo leer je ons meteen een beetje kennen.
Absoluut! Iedereen is welkom bij Earforce. Even bellen of een appje sturen is genoeg om samen een moment te plannen.
Je kunt bij Earforce terecht voor alles wat met audio te maken heeft: van audio post (zoals sounddesign, audio descriptie en foley) en muziek (sonic branding of een track uit onze eigen library) tot podcasts (zowel audio als met video) en voice-overs (opname én casting). Ook voor producties met beeld, zoals webinars en videopodcasts, ben je bij ons aan het juiste adres.
Ja, absoluut! We produceren zowel podcasts, webinars als video’s – van concept tot eindproduct. Wat je idee ook is, we denken graag met je mee.
Zeker! Je kunt bij ons ook terecht voor alleen mixing, mastering of nabewerking. Iedereen is welkom – neem gerust contact op, dan bespreken we samen de mogelijkheden.
We houden van korte lijntjes en persoonlijk contact. Je aanvraag komt altijd binnen bij onze dames van de planning: Britt, Anne of Rosalie. Daarna koppelen we je aan één van onze makers die het beste past bij jouw project – dat kan Reinder, Tymen, Thomas, Maurits of Rens zijn. We zorgen ervoor dat je zoveel mogelijk met dezelfde persoon samenwerkt. Soms vraagt de planning of de gewenste expertise om contact met meerdere engineers; in dat geval staat de kwaliteit van jouw productie altijd voorop.
Zeker! We zijn flexibel en vinden het belangrijk dat je kunt meedenken of meekijken. In overleg maken we afspraken hierover, afhankelijk van wat het project toelaat.
We werken zoveel mogelijk met het uitzonderlijke creatieve talent dat we zelf in huis hebben. Heeft een project specifieke expertise nodig die we zelf niet bieden, dan schakelen we soms een van onze vaste professionele partners in. Zo blijft de kwaliteit altijd gewaarborgd.
Ja, bij Earforce is het geen enkel probleem als je zelf al dingen hebt opgenomen of geprobeerd – ook als het nog niet heel professioneel klinkt. We denken graag mee en halen altijd het beste uit het materiaal dat je aanlevert.
Jazeker! We vinden het juist leuk als je zelf aan de slag bent gegaan, bijvoorbeeld met AI, een eigen demo of een thuisopname. Alles is bespreekbaar en we kijken samen hoe we het kunnen verbeteren.
Je mag altijd zelf materiaal aandragen, zoals een stemacteur of muziek. Heb je daar behoefte aan, dan denken we graag met je mee en doen we – als je wilt – ook een op maat gemaakt voorstel, waarin we uiteraard rekening houden met wat je zelf aanlevert.
Ja, we werken met allerlei digitale tools zoals WeTransfer, Google Docs en Dropbox voor het aanleveren van bestanden. De meeste projecten kunnen we volledig online begeleiden en uitvoeren. Alleen in specifieke gevallen is fysieke aanwezigheid nodig – dat stemmen we altijd vooraf samen af.
De doorlooptijd verschilt per project en hangt af van jouw wensen en de complexiteit. Onze planners denken graag met je mee: we spreken samen heldere deadlines af en zorgen voor een duidelijke communicatie tussen jou en de engineer. Zo weet je altijd precies waar je aan toe bent, en kun je rekenen op een soepel proces.
We werken altijd met offertes op maat, zodat we een scherpe prijs kunnen bieden die past bij jouw wensen en project. Alle prijsopgaves zijn geheel vrijblijvend. Neem gerust contact op voor een passende prijsindicatie.
Je kunt altijd wijzigingen of extra versies aanvragen, ook na oplevering. Afhankelijk van het project en het type revisie kunnen daar kosten aan verbonden zijn. Kleine aanpassingen kunnen vaak in de postproductie opgelost worden. Zijn er nieuwe opnames nodig, dan kijken we samen naar een passende oplossing.
Wil je dat we je bestanden bewaren? Geef dan aan dat je graag een back-up wilt van je project. In dat geval blijven je bestanden veilig opgeslagen op onze lokale server, en kun je ze altijd bij ons opvragen. Deze server is goed beveiligd en wordt continu gemonitord door onze IT-partner.
We doen er alles aan om jouw wensen en verwachtingen vooraf goed te begrijpen – en we zijn erop gericht om die verwachtingen niet alleen waar te maken, maar te overtreffen. Ben je toch niet helemaal tevreden? Dan zoeken we altijd samen naar een passende oplossing. We nemen de tijd om te luisteren en samen te onderzoeken waar het anders had gekund, zodat we niet alleen dit project goed afronden, maar ook onze samenwerking voor de toekomst kunnen verbeteren.
We behandelen alle klantbestanden en projecten met de grootst mogelijke zorg en vertrouwelijkheid. Bestanden worden per project opgeslagen en zijn alleen inzichtelijk voor jou als klant – ze worden nooit gedeeld met derden.
Het materiaal blijft eigendom van de klant, mits is voldaan aan het betalen van de rechten voor gebruik van muziek en voice-over. Houd er rekening mee dat er soms aanvullende licenties of afkooprechten nodig zijn voor uitzending of openbaar gebruik. We denken altijd met je mee om alles netjes te regelen.
Het aanleveren van beeld bij voorkeur in het 'ProRes 422' formaat, maar we kunnen ook werken met 'mp4'. Audio het liefst als 'wav/aif', maar met 'mp3' kunnen we ook overweg. De audio van een offline video montage ontvangen we graag in het 'OMF/AAF' formaat.
Ja, je kan een opname via videocall bijwonen en de stem coachen alsof je zelf in de studio aanwezig bent.
Je mag altijd zelf een voice-over regelen, maar wij maken ook graag een op maat gemaakt stemvoorstel voor je.
TVC staat voor Televisie Commercial. Een Preroll is een online commercial die je verplicht bent te kijken voorafgaand aan een video. RC staat voor Radio Commercial. Online is een verzamelnaam voor diverse films zoals: explanation video, manifest, testimonial, bedrijfspresentatie, instructievideo.
Een soundlogo is een herkenbaar kort melodietje/geluid die de merkwaarden vertaalt. Het is een belangrijk onderdeel van de sonic branding. Het is meestal een fragment uit het corporate theme. Het corporate theme is een speciaal voor een merk gecomponeerd stuk muziek geïnspireerd op de merkwaarden. Ook kan de melodie gebruikt worden in verschillende stijlen/uitvoeringen. Een jingle is een kort stuk muziek, vaak gezongen, ter bevordering van de herkenbaarheid van een programma of radio station. Een bedding is achtergrondmuziek bedoeld als begeleiding en sfeermaker voor de voice-over.
Sonic branding is gebruik maken van muziek in reclame op een strategische manier. Het brengt merk en gebruiker dichter bij elkaar. Hierdoor wordt een merk sterker en daardoor sneller door een consument herkend. Sonic branding brengt een onbewust positief gevoel teweeg.
Foley is de reproductie van geluidseffecten die worden toegevoegd aan het beeld om de audio kwaliteit en beleving te verbeteren. De beste Foley is zo goed geïntegreerd in een film dat het onopgemerkt blijft door de kijker. Het helpt om een gevoel van realiteit binnen een scène te creëren. Zonder deze cruciale achtergrondgeluiden ‘voelen’ films onnatuurlijk en ongemakkelijk. Foley kan ook worden gebruikt als dekmantel voor ongewenste geluiden op de set tijdens het filmen, zoals overvliegende vliegtuigen of passerend verkeer.
Mastering is het compatible maken van de eindmix voor diverse speakers, denk aan laptop/computer, telefoon of televisie. Mixing is het samenbrengen van verschillende geluidslagen. Kort gezegd het samenvoegen van al het opgenomen materiaal. This is where the magic happens en daar kunnen we dan ook niet veel meer over verklappen…
Buma/Stemra is de auteursrechtenorganisatie van muziekauteurs en muziekuitgevers in Nederland en vertegenwoordigt de belangen van haar leden wereldwijd. Muziek kan worden ingezet bij verschillende uitingen zoals banners, commercials, ringtones, digitale of fysieke kaarten, nieuwsbrieven, een single, een band-uitvoering etc. Voor het gebruik van muziek wordt betaald door de gebruiker aan de belangenvereniging BUMA en die keert weer uit aan de componisten, tekstschrijvers en uitgevers. Deze regeling is wettelijk bepaald en vastgelegd in de wet muziek- en auteursrechten. De meeste organisaties zijn lid van BUMA en betalen “automatisch” aan BUMA. Bij online muziekgebruik moet er veelal een aparte overeenkomst worden gesloten door de gebruiker en BUMA.