Waar moet ik op letten als ik materiaal aanlever bij Earforce ?

Het aanleveren van beeld bij voorkeur in het ‘ProRes 422’ formaat, maar we kunnen ook werken met ‘mp4’.
Audio het liefst als ‘wav/aif’ maar met ‘mp3’ kunnen we ook overweg.
De audio van een offline video montage ontvangen we graag in het ‘OMF/AAF’ formaat.

Wat is het verschil tussen TVC, Preroll, RC en Online 
?

  • TVC staat voor Televisie Commercial.
  • Een Preroll is een online commercial die je verplicht bent te kijken voorafgaand aan een video.
  • RC staat voor Radio Commercial
  • Online is een verzamelnaam voor diverse films zoals : explanation video, manifest, testimonial, bedrijspresentatie, instructievideo.

Werkt Earforce ook op project basis?

Earforce werkt ook op project basis. Hierover kunnen afspraken  worden gemaakt met de planning. Dit kun je doen door te mailen naar: info@earforce.nl  of te bellen naar: +31 (0)20 663 77 83

Ben ik verplicht een voice-over via Earforce te boeken?

Nee, je mag zelf een voice-over regelen maar wij maken ook graag een op maat gemaakt stemvoorstel voor je.

Kan ik een voice-over opname via Skype bijwonen?

Ja, je kan een opname via Skype bijwonen en de stem coachen alsof je zelf in de studio aanwezig bent.

 

Is Earshot een onderdeel van Earforce?

Jazeker, Earshot is het jongere zusje van Earforce. Earshot verzorgt met name geluidsnabewerking en opname van Voice-Overs voor de online markt tegen hele scherpe tarieven. Het verschil tussen Earforce en Earshot zit ook in de planning. Wanneer je bij Earshot boekt bepaalt de planning waneer en  welke engineer op dat moment tijd heeft. Hierdoor kan er snel en efficient gewerkt worden waardoor de kosten laag blijven.

Wat betekenen de termen soundlogo, jingle, corporate theme en bedding?

  • Een soundlogo is een herkenbaar kort melodietje/geluid die de merkwaarden vertaalt. Het is een belangrijk onderdeel van de sonic branding. Het is meestal een fragment uit het corporate theme.
  • Het corporate theme is een speciaal voor een merk gecomponeerd stuk muziek geïnspireerd op de merkwaarden. Ook kan de melodie gebruikt worden in verschillende stijlen/uitvoeringen.
  • Een jingle is een kort stuk muziek, vaak gezongen, ter bevordering van de herkenbaarheid van een programma of radio station.
  • Een bedding is achtergrondmuziek bedoeld als begeleiding en sfeermaker voor de voice-over.

Wat is sonic branding?

Sonic branding is gebruik maken van muziek in reclame op een strategische manier. Het brengt merk en gebruiker dichter bij elkaar. Hierdoor wordt een merk sterker en daardoor sneller door een consument herkend. Sonic branding brengt een onbewust positief gevoel teweeg.

Wat is foley?

Foley is de reproductie van geluidseffecten die worden toegevoegd aan het beeld om de audio kwaliteit en beleving te verbeteren. De beste Foley is zo goed geïntegreerd in een film dat het onopgemerkt blijft door de kijker. Het helpt om een gevoel van realiteit binnen een scène te creëren. Zonder deze cruciale achtergrondgeluiden ‘voelen’ films onnatuurlijk en ongemakkelijk. Foley kan ook worden gebruikt als dekmantel voor ongewenste geluiden op de set tijdens het filmen, zoals overvliegende vliegtuigen of passerend verkeer.

Wat is mastering en wat is mixing?


Mastering is het compatible maken van de eindmix voor diverse speakers, denk aan laptop/computer, telefoon of televisie.
Mixing is het samenbrengen verschillende muzieklagen. Kort gezegd het samenvoegen van al het opgenomen materiaal.
This is where the magic happens en daar kunnen we dan ook niet meer over vertellen..

Wat is BUMA?

Buma/Stemra is de auteursrechtenorganisatie van muziekauteurs en muziekuitgevers in Nederland en vertegenwoordigt de belangen van haar leden wereldwijd. Muziek kan worden ingezet bij verschillende uitingen zoals banners, commercials, ringtones, digitale of fysieke kaarten, nieuwsbrieven, een single, een band-uitvoering etc. Voor het gebruik van muziek wordt betaald  door de gebruiker aan de belangenvereniging BUMA en die keert weer uit aan de componisten, tekstschrijvers en uitgevers. Deze regeling is wetmatig bepaald en vastgelegd in de wet muziek- en auteursrechten. De meeste organisaties zijn lid van BUMA en betalen “automatisch” aan BUMA.  Bij online muziekgebruik moet er veelal een aparte overeenkomst worden gesloten door de gebruiker en BUMA.